Volkswagen Passat Variant Elegance Business eHybrid 200 kW (272 hv) DSG vm.2025

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Erkka
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Erkka

Jäsen
Passat rekisteröitiin 16.1.2025 Kotkan K-Autossa. Vaihdossa lähti Skoda Octavia e-Tec vm. 2024, johon kertyi vuoden aikana 17000 km. Erittäin tyytyväisiä olemme olleet Passattiin kaikinpuolin. Ajoakku tuplaantunut edellisestä mallista tähän 20kWh akkuun. Range kesäolosuhteissa jopa 132 km. Vetomassa 2000 kg, joka riittää hyvin meidän asuntovaunun vetoon, jossa kokonaismassa 1500 kg. Kyselkää ihmeessä Passatista lisää, niin vastailen kykyjeni mukaan mielelläni.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Passat rekisteröitiin 16.1.2025 Kotkan K-Autossa. Vaihdossa lähti Skoda Octavia e-Tec vm. 2024, johon kertyi vuoden aikana 17000 km. Erittäin tyytyväisiä olemme olleet Passattiin kaikinpuolin. Ajoakku tuplaantunut edellisestä mallista tähän 20kWh akkuun. Range kesäolosuhteissa jopa 132 km. Vetomassa 2000 kg, joka riittää hyvin meidän asuntovaunun vetoon, jossa kokonaismassa 1500 kg. Kyselkää ihmeessä Passatista lisää, niin vastailen kykyjeni mukaan mielelläni.
Tässä vielä kuva Passatista kotipihalla.

Ei mahda vieläkään toimia latauksen ajastus mistä olen kuullut puhuttavan?

Tuo täytyykin selvittää. Ajoakun, kun olen laittanut latautumaan iltaisin/ yöksi talon seinässä olevasta suko-pistorasiasta. Saattaa olla, ettei edelleenkään lataus toimi ajastuksella?

Ohjekirjan mukaan, onnistuu lataus ajastuksella:

Ensisijaiset latausajat
Ensisijaiset latausajat voidaan huomioida yhdessä lähtöaikojen kanssa tai niitä voidaan käyttää erikseen. Toiminto saattaa olla hyödyllinen, kun kotitaloudessa käytetään muita virtaa kuluttavia laitteita (sähköverkon kuormituksen alentaminen) tai ladattaessa edullisemmalla yösähköllä.

1. Avaa latauspaikan profiili.
  2. Valitse asetuksissa kohta Ensisijaiset latausajat.
  3. Aseta aloitus- ja lopetusaika.
  4. Aktivoi toiminto asettamalla valintaruutuun ”ruksi”
    media
    .
media

Jos runsaasti virtaa kuluttava mukavuusvaruste, kuten seisontailmastointi, on kytkettynä päälle ennen liikkeelle lähtöä, ohjelmoidun lähtöajan asetettua varaustilaa ei mahdollisesti täysin saavuteta.
media

Jos lähtöaikaa ei ole aktivoitu, saattaa jokin toinen käytettävissä oleva lataustapa käynnistyä, esim. ensisijaisten latausaikojen mukaan tai aurinkosähköllä.

Hieno on Pasuuna. Hyvä väri, ei kaiken tarvii olla aina valkoista, mustaa, tai kröhöm... harmaata. :yes: Mites tuollaisessa 2. generaation hybridissä onnistuu ajon aikana lataus bensalla, vai onnistuuko kuten vanhassa? Olin jostain lukevinani ettei sitä optiota ole enää? Tai saako sen säädettyä siten ettei vaikka päästä ajoakkua alle jonkun tietyn varaustason? Joskus kokenut hyödylliseksi, jos kohteessa ei ole latausmahdollisuutta ja ei halua seisottaa autoa akku kuivana, että voi joko ladata bensalla tai säätää minimivaraustason. Toki bensaa palaa moottorilla ladattaessa ihan hirveästi, joten taloudellisessa mielessä vähän järkeä ja vihreät arvot voi tällöin heittää kankkulan kaivoon.

Hieno on Pasuuna. Hyvä väri, ei kaiken tarvii olla aina valkoista, mustaa, tai kröhöm... harmaata. :yes: Mites tuollaisessa 2. generaation hybridissä onnistuu ajon aikana lataus bensalla, vai onnistuuko kuten vanhassa? Olin jostain lukevinani ettei sitä optiota ole enää? Tai saako sen säädettyä siten ettei vaikka päästä ajoakkua alle jonkun tietyn varaustason? Joskus kokenut hyödylliseksi, jos kohteessa ei ole latausmahdollisuutta ja ei halua seisottaa autoa akku kuivana, että voi joko ladata bensalla tai säätää minimivaraustason. Toki bensaa palaa moottorilla ladattaessa ihan hirveästi, joten taloudellisessa mielessä vähän järkeä ja vihreät arvot voi tällöin heittää kankkulan kaivoon.
Kiitos!

Vaimon valitsema väri Passattiin. Toki itsekin tykkään tuosta Chili Red väristä.
Joissain tilanteissa ajoakkua edelleen ladataan polttomoottorilla. En tähän hätään muista, mitkä olivat kriteerit akun lataukseen. Ilmeisesti noin, niin kuin kerroit kommentissasi. Pitääpä tämä asia selvittää tarkemmin. (y)

Onneksi olkoon uudesta autosta. Oon aina ollut sitä mieltä että B8.5 näyttää fressimmältä, mutta nyt kun noita on tullut jo vastaan ja tämä tässä, niin saatan aloittaa mielipiteeni pörtelyn :blush:

Onhan se todella upea (ja tehokas) auto! 5/5 :ok

Onneksi olkoon uudesta autosta. Oon aina ollut sitä mieltä että B8.5 näyttää fressimmältä, mutta nyt kun noita on tullut jo vastaan ja tämä tässä, niin saatan aloittaa mielipiteeni pörtelyn :blush:

Onhan se todella upea (ja tehokas) auto! 5/5 :ok
Kiitos!

Laitetaan vielä kuva Passatin takaosasta. Kuva ei ole meidän autosta.

Vallan unohdin onnitella uuden kiesin johdosta, onnea siis! 😄

Viime kesänä työkaveri hommasi tumman sinisen b9 kevythybridin. Pääsin siihen hieman tutustumaan kun esitteli yksityiskohtaisesti ja kyytiinkin. Tilat ja ulkonäkö kyllä kohdillaan.

Niin millä mallilla se ajoakun lataus ajon aikana ja ajastetut lataukset on?
Onko näissä enää webastoa ollenkaan?

Niin millä mallilla se ajoakun lataus ajon aikana ja ajastetut lataukset on?
Onko näissä enää webastoa ollenkaan?
Ei ole webastoa. Sisätilat lämpiävät ajoakusta kiertoilmalla lämpövastuksesta. Mielestäni Passatissa lämpiää sisätilat nopeammin, kuin edellisessä Octaviassa webastolla.
Alla olevaa kysymystäsi en valitettavasti ymmärtänyt?
"Niin millä mallilla se ajoakun lataus ajon aikana ja ajastetut lataukset on?".

Ei ole webastoa. Sisätilat lämpiävät ajoakusta kiertoilmalla lämpövastuksesta. Mielestäni Passatissa lämpiää sisätilat nopeammin, kuin edellisessä Octaviassa webastolla.
Alla olevaa kysymystäsi en valitettavasti ymmärtänyt?
"Niin millä mallilla se ajoakun lataus ajon aikana ja ajastetut lataukset on?".
Ok! Kiertoilmalla? Eli vastukset lämmittää suoraan ilmavirtaa?

Tarkoitin että voiko ajoakkua ladata siis ajon aikana erikseen ja voiko latausta ajoittaa? Eikö noissa toiminteissa ollut jotain ongelmaa alkupäässä?

Back
Ylös Pohja